טפטים בעיצוב פנים-לא מה שחשבתם

תאמינו או לא, הטפטים חזרו ובגדול! והמגמות החדשות שונות לחלוטין מהטפטים הזכורים לנו מהבית של סבתא. לא עוד חדרים הנבלעים בהדפסי פרחים גדולים שנצבעים בגוונים כהים ומעיקים. את מקומם תפסו טפטים מעודנים יותר, בעלי גוונים ניטרליים שבניגוד לפעם, מדגישים שפחות צעקני, זה יותר , הרבה יותר. אז ברוכים הבאים לארץ הדוגמאות הבלתי מוגבלות (כיד הדמיון הטובה עליכם), כאן נציג את הטרנדים הבולטים בתחום וכיצד תוכלו לשלב אותם בעיצוב הפנים שלכם.

טפט גיאומטרי

זכרו כי כל הטרנדים הם מחזורים וההיסטוריה חוזרת על עצמה פעם במספר שנים. לכן, אין זה מפתיע שטרנד אווירת שנות ה-70 שסחף את חנויות הטפטים לאחרונה, החזיר לקדמת הבמה את הטפטים הגיאומטריים. יחד עם זאת, הטפטים הגיאומטריים עברו כברת דרך ארוכה מאז.

במטרה לשחזר את המראה, בחרו בגוונים חומים, כתומים וירוקים. למראה פחות רטרו, מומלץ בחרו צבעים אופנתיים יותר כמו שילוב של חום-שוקולד עם וורוד.

כאשר משתמשים בהם נכון, ניתן להשיג בקלות את האיזון שבין יצירת עניין חזותי מבלי לעורר תחושה של הצפת אלמנטים. הסיבה לכך היא מפני שמצד אחד, דוגמאות גיאומטריות מספיק נועזות כדי למשוך את העין ללא מאמץ מיותר, ומצד שני, המבנה הנוקשה של העיצוב הגיאומטרי מסייע בעת ובעונה אחת להרגיע את המחשבות שלנו בקלות. כמו כן, עליכם לאפשר לחדר להנחות את הבחירה הצבעונית, כאשר צבעים ניטרליים יעניקו תחושה עדינה ומתוחכמת לחדרי שינה וחללי מגורים, בעוד שגוונים נועזים יותר יהיו מושלמים לצורך הפחת חיים בחדר המשחקים והילדים . קחו בחשבון את קנה המידה של החדר אותו תרצו לעצב. הדפס גיאומטרי גדול על כל הקירות בחדר קטן או בחדר עם תקרה נמוכה מאוד, יחשב לשגיאה עיצובית שתעמיס על המראה ועל תחושת הנוחות שתחוו. לכן, יש להשתמש בטרנד הגיאומטרי במשורה או לשקול שימוש בקנה מידה קטן יותר או עיצוב גרפי פשוט יותר.

טפט מטאלי

אם אתם חובבי עיצוב מלוטש ואלגנטי, הרי שטפט מטאלי צריך להיות ממוקם גבוה בסדר העדיפויות בעיצוב הבית. הטפט המטאלי בעל הניצוץ המתכתי והזוהר הקל, מספיק כדי להעניק תחושה מפוארת לכל חלל עם תווית מחיר נמוך יחסית. יחד עם זאת בגלל אופיו יש לדאוג למינון נכון בין מיקום לכמות. כל עוד החלוקה היא הגיונות ולא מוגזמת, הטפט המטאלי ישתלב היטב כמעט בכל חלל.

מאחר וטפטים מטאליים נוטים להיות מרשימים ומהודרים מאוד, הם יהיו בחירה טבעית הולמות עבור חללים רשמיים כמו חדרי האוכל , סלונים , מבואות כניסה ועוד.

שימוש בטפטים בחדרי אמבט או מטבחים

כיום ניתן להשיג מבחר רחב של טפטים שעמידים בחללים " רטובים " , ומהווים בחירה אולטימטיבית לחיפויי הקיר הנהוגים בחדרים אלו  .

היתרון הגדול הטמון בשימוש בטפטים הוא היכולת להחליפם בקלות יחסית ובעלות נמוכה על פני החלפת חיפוי קיר העשוי מאריחים קרמיים . בדרך זו ניתן לגוון ולשנות סגנון מדי מספר שנים .

טפט כאמירה עיצובית

בעולם העיצוב כיום כאשר טרנדים משתנים ומתחלפים בקצב מסחרר , שימוש בטפטים בעלי טקסטורה שונה במבחר צבעים ודוגמאות עצום הוא רק מתבקש לצורך השלמת האמירה העיצובית  . גם בעולם הטפטים כמו בעולם האופנה , מדי מספר חודשים מתחלפות קולקציות ומתווספות דוגמאות חדשות .

כדי לקבל את הבחירה הנכונה חשוב להגיע לפגישת ייעוץ עם תמונות מרובות ככל האפשר של החלל בו תרצו להדביק טפט , ושל פריטי הריהוט הקיימים בו .

תמיד נמליץ על הדבקת טפטים ע"י מתקין מקצועי ומיומן .

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.